Márián Gábor
fakopáncs
araszol a nyakamon
fúrni kezd gégetájon
a glóbuszérzés megszűnik
meg nem látogatott fjord
gleccservájta fájdalom vörös feje villog
szemgolyó-maszturbáció
csukott szemhéjon át fényfoltok
vakok látnak ilyet én is nyomkodom
mondogatom meggyógyulok
de nem tágul kozmosszá a garat
magába omló barna törpe
esőhangon kopog
Pillangóhatás
Előző életében tiszafa volt,
mérgező bogyói miatt elővigyázatos
anyukák amputálták ágait.
Csonkjai felett a házfalon árnyjáték
tekereg – legyőzött Laokoón,
lélekvándorlás a Mohai közben:
kényszer-kutyavizeldéből
profán panelabsztrakt.
*
Carrarai test darabokban, Michelangelo
arcán márványkönny gördül.
A Forest Lawn temető igazgatója
értetlenül áll az eset előtt.
A nemzetközi turizmus
okozta stressz következménye,
hogy megfáradt a mikrofraktúrák
szabdalta boka – Dávid szabadságon.
Biró Erika
lefelé kutyák
ütemeket vernek körülöttem
költözöm a nappal
pöttyök és kishalak
alkaromon forró zsír
becsapódási alakzatai
negatív filmeken
helyettem ütnek labdákat
sebzett gyerek zsibbad
szegycsontom alatt
szomatizálok
már nem a túlélés a tét
gyűrűk hiánya ujjaimon
rossz csatornán várom az enyhülést
hátamban lefelé kutyák nyúlnak
mintákat roncsolok
a csontból induló pulzáláshoz
fel kell fejteni a lágyrészt
parafrázis sámánköpenyre
páfrányt ültettek az árnyékba
a napra füveket magasak
a kilátó falai
ugyanarra a lábra esik a lépés
átlátni a fokok rácsain
három emelet vasszerkezet
alattuk földlabdákban
apró fák gyökerei
harminc méterrel térszint alatt
áll egy nő a kilométeres
körív felezőjén
raszteres szőttes
óceániai teknőshéj
közelebbről a fémrács
afrikai faragott fapohár
sámánköpeny
az épület árnyéka rövidül
üveg szórt fénye oszlat tömeget
ösvényeken fehér kőtörmelék
dobja vissza a szemekbe a napot
padok árnyékában
bekapcsolnak a locsolók
menekülés szivárványok között
egyik oázisból a másikba
Csiby Édua
a fény vajúdása
nappalt tördelsz a szobámban,
nem kérdezed hogy vagyok,
beleakadsz a jelek rendezett táncába.
sulykolod belém, hogy a gondolataim
itt születnek. az ágyamat nyomják
feltételes mélyvilági képek. a fent
itt a kétségekbe kapaszkodik, hogy
engem is felkapjon, és magasabbra
dobjon fel, mint anyám gyerekkori
játék lázában. a villany csak
magában játszik fényjátékot,
a nappalod beköltözött hozzám.
a tárgyakat félretettem, nem
szabják meg a határt ebben a
fejetlenségben. járj te is itt
egy kettős képletek közé ragadt
magánsétát.
újraélesztés
vizes burokban ébredsz, lehetséges
magzati pózban, belül, az ismeretlenben.
régi játékok vesznek körül, szórakozásra
nem invitálnak, csak megnyugvást
jelentenek számodra. régi jellemrajzok
bontakoznak ki az árnyakból, de te
nem másolod őket. poros talajon
lépkedsz, holmi kételkedéssel veszed
az irányokat, de az egyenest nem
találod. szívzörej riaszt fel álmodból,
de csak végtagjaid fele kíséri.
ősi hiedelmek tanítanának gyónást,
de te elfordulsz a bűntudat elől.
résnyi lyukon látsz ki, ahol
a képiesség nyújt támaszt, de te
a kijáratig sem jutsz el velük.
unott ülepedés terít el aztán,
most nem leled az oltalmat.
féreg módjára engeded magad
a lefelé történő mozgásnak,
rétegekben hámlik le a maradék
hit, hogy egyenesben kiférhetsz
ebből a tömény masszából.
termékenységben nincs hiány,
kijutott neked az első pozíció.
leteríted magad körül a téves
jelzéseket, és a napnyugtával
születhetsz így újra.
Benesóczky László
Szalmaing
Az utcákon az embert megverik.Csatornalé leszünk hajnalig,míg sárló kátyútengeredszalmával-sárral eltelik.
Vajban fürösszed sárló kátyúdat,míg hídugrást villant a napnyomat:hamisrózsa széllel szemberítt,most takaríthat el hajnalig.
Cetlimet szélből kétezer,korongot téllel szélbeszelreggelig. „Napból létezel,szalmaing?”
Két posztkeresztény anzix
Tor Ulven-asszociáció
1
Megunta saját jelentéktelenségét,
belső emigrációba vonult.Később már gondozója sem akadt:fiát régen megölték.Nem volt tűz és aszteroidák:csak egy szellem maradt,fényelni, suhognikörbe-körbe a világon.
2
Körben ültek a széles mezőn.
Jésua gitározott, rózsaszínkapucnis pulcsiban.
Latte folyt és poliamóriárólbeszéltek éppen.Mögöttük sziklás táj.Egyedül voltak.Kezdtek feljönni a csillagok.Minden visszavonhatatlan:manbun, bagel-glória,hiányzó ellenségeik,
apjuk felszűrődő segélykiáltásaielalvás előtt.
Pásztor Andrea
diagenezis
nem rezegnek a csontok
az izmok önkéntelenül remegnek
a belek impulzívabb működésbe kezdenek
sivatagosodik a szád
miközben lepedék teríti el
füst száll fel belőle
nem kanyarog hamar eltűnik
bőröd pikkellyé másul
a szárazföldön nem tudsz tovább lélegezni
a vízben megfulladni muszáj
gyorsabban mintha lassan
fojtogatna meg
így nem marad nyoma
ha ennek is marad nyoma
lenyomata helyett teljes kékülés
a felszálló buborékok már ezüst fényben
fürdenek fürösztenek
felbuksz nehéz elviselni
hogy újrakezdődik
hogy a folyamatból szabadulni másképp nem lehet
ha nem kapkodsz életben maradsz
kapkodsz a hullámok a szádat telítik
kimossák a sivatagot marva pusztítják a lepedéket
üledékesítenek terhelődsz rétegeid vastagodnak
míg teljesen összetömörödsz
egy anyaggá préselődsz
benned nem mozgó életek
vized kívüled szorul és megkeményedsz
a nyomás miatt a benned élők összekapaszkodtak
a nap-éj egyenlőségig
nyúlik a ritmus estefelé
kinyúlik a düh szomorúság
napközben a sötét
nem húzódik tovább
tart
a hazugságok nem most
kezdődnek folytatódnak
szentté terelődnek a gondok
miközben ha
nehéz falak tartják
az otthonod
ez a hideg
szigeteletlen sziget
három hónapig ha
Béres Ákos
Mérlegen
Éjszakai erkélyen elpazarolt sperma hull
egy guminövény leveleire A belső szobában
megrángatott arcon foltok érnek a tenyérnyomos
üvegen át Mintha nem tudna róla flörtölő taktikák
magolásában a fiú aki zavarában billenti fejét akár
ha leesni készülne míg nők sehol a betakarításhoz
Úgy mint a finomabb gyümölcsök évszakára várva
a piacra járó és a fiú metszésre talál de egyikük feljebb
emeli az édesebb nedveket annál amit elérhet Fejében
a gyümölcshúsok élenjáró férfiakat várnak szétszakításra
Zsenge arcán megállnak a cseppek szánalomból Lehámozva
majd gyors alvásért nyúl magához egy kölcsönadott pulóver
illatát szorítva Az álomban hempergő testek közé egyetlen
farokként akar ágaskodni Kegyetlen keze mégsem enged
Titkon idéz fel egy baráti mondatot a szerelemről
ami örökké virágzik egy hajnali teraszon
de ilyen képektől még félti a merevedést
Shit Talking
beszélne a problémáról még ha nem is tud rendesen
kifejezni semmit a bódító kényelemtől megrekedve
hétköznapi sarkokban a magába fogadó örvény helyett
marad a bűntudatteljes de teljes éjféli falás rohammentő
és a megállíthatatlan töltikék ellazító terhe a menekítő
útvonalon ki passzírozott idő után kongó konzervdobozban
a remény hogy a görcsös kitöltés rítusa elhozhatja
a mélyebb emésztést amit társaságba nem illik
felhozni akár csak a kiürülés utáni vágy hiányát
az önreflexív sajnáltatás előre tolt stratégiája nélkül
nem engedve önkéntelen egy sérülékeny darabot se
mindig újabb mantrával fojtva a neurotikus gondolafolyást
ahelyett hogy biztonság nélkül gyakorolná az örvénylést
kiemelhetetlen részként nem panaszkodni róla csak látni
a lehúzott WC-t és egyszerre forogni is benne
mert nem csak ürülék lenne bár nem nevezhetnék másnak
Márián Gábor: 1989-ben született Budapesten. 2014-ben szerzett képgrafika BA diplomát a Budapesti Metropolitan Egyetemen,
majd 2016-ban ugyanitt végezte el a tervezőgrafika MA szakot.
Verseit többek között a KULTer.hu, a Műút, a kolozsvári Helikon, a Tiszatáj Online és a Győri Műhely publikálta. Jelenleg Budapesten él és dolgozik szabadúszó grafikusként.
Bíró Erika: 1987-ben született Békéscsabán. Eger, Szeged és London után jelenleg Budapesten él. Egy alternatív általános iskolában tanít, a FISZ líraműhelyek rendszeres résztvevője. A Műútban, a Bárkában, a PRAE folyóiratban és az Apokrifban jelentek meg versei.
Csiby Édua Boglárka: 1993-ban született Dunaújvárosban. Jelenleg angol nyelvet tanít Budapesten, és a Pécsi Tudományegyetem Irodalom- és Kultúratudományi Doktori Iskola hallgatója.
Benesóczky László: 1992-ben született Budapesten. Kommunikáció- és médiatudomány alapszakon a PPKE-n, mesterszakon a BME-n szerzett diplomát. Versei megjelentek a Helikon, a Hitel, a Műhely, a Tiszatáj, a Vár Ucca Műhely és a Várad folyóiratok hasábjain, illetve a Tiszatáj Online és az Új Bekezdés portálon.
Pásztor Andrea: 1990-ben született Budapesten. Üllőn nőtt fel. Pedagógus, gyermekjóga oktató. Verset és prózát ír. Művei többek között az Élet és Irodalomban, a Kalligramban, a Pannon Tükörben és a Látó folyóiratban jelentek meg.
Béres Ákos: 1995-ben született Pécsen. Egy kitalált karakter, jelenleg a f21.hu képzőművészeti rovatának vezetője. Versei jelentek meg a Műútban, az ÚjNautiluson, a Tiszatáj Online-on és a ROST-ban. Szabadidejében csapdából menekül csapdába. A szövegek eredetileg az Underground lapszámban jelentek meg.
Comments